4 Věci, na které byste se měli při prodeji soustředit, abyste vydělali více peněz

Tyhle tipy můžete aplikovat klidně hned a co nejdříve začít zvyšovat zisky, zatímco vaše konkurence někde v hospodě u piva jen sedí a nadává, jak je všechno dneska těžké…

.

1. Soustřeďte se na to, čeho chcete dosáhnout + na cílovou skupinu lidí, pro které je váš produkt.

11-cilovka-miniKde chcete být za pár let?  A kdo je vaše cílová skupina?   Zjistěte a sepište si, co jsou zač.. Kde je najdete, co je zajímá a trápí.  Někdy se tomu říká vytvoření „persony“.  Pokládejte jim  ty správné otázky (povíme si o tom). Naslouchejte jim, abyste  pochopili,  jaké jsou jejich skutečné potřeby, co hledají  a jaký problém jim může váš produkt pomoci vyřešit. Proč by si váš produkt měli koupit? V čem jste jiní než konkurence?

 

 2. Udělejte si průzkum trhu.  Vaše potenciální zákazníky zajímá více výsledek, tedy řešení jejich problému, než samotný produkt..

Zkoušeli jste například navštívit Facebookovou skupinu, kde se shlukuje vaše cílovka?  Jistě se tam dočtete, že  je trápí to či ono a kdyby tak existovalo nějaké řešení.. Páni, takováhle nápověda!   Ale nespamujte, spíše pomáhejte, budujte důvěru aby viděli, že to umíte vyřešit. Pokud získáte svolení správce skupiny můžete zveřejnit odkaz  na svůj „poradenský“ blog, kde se toto řeší a kde také postupně  získáváte i kontakt a když požádáte o svolení se zasíláním občasných praktických tipů.. jistě bude souhlasit.   Pokud tam ten článek ještě není, máte inspiraci, o čem psát.

3. A co diskuse kdekoli na internetu?

Tam se toho dozvíte poměrně hodně. Stačí zadat vhodné spojení klíčových slov, zbytek doplní strejda Google . Nejlepších výsledků docílíte tím, že zadáte celou větu, jakobyste sami chtěli problém řešit (mimo jiné tím zjistíte, jaká klíčová slova pak můžete použít i u vás).  Vyjedou vám výsledky buďto diskusí a blogů, kde se toto řeší a nebo stránky, které už nabízejí řešení – volila bych raději ty blogy a diskuse, kde se toho vždycky dozvím nejvíce.

 Lidé tam často i sami navrhují řešení, které by jim vyhovovalo.

 (U webů konkurence se sice můžete inspirovat, ale ne kopírovat – pozor na to!)

4. Poměrně častá chyba je také to, že..

… obchodník mluví (nejen při osobním kontaktu) hlavně o sobě a o svém zboží. Vůbec se nezajímá o zákazníka a jeho potřeby. Podle toho také pokládá špatné otázky nebo píše chybné popisky u zboží.  Na osobní schůzce či v telefonickém rozhovoru, místo toho, aby se nejdříve zeptal, k čemu bude zákazník danou věc používat, ptá se na parametry:

Přáklad, při sestavování počítače na míru: Jak výkonný procesor potřebujete ? Jak velký Harddisk a jakou grafickou kartu tam chcete mít?“ ..atd..

Namísto toho, aby se zeptal: k čemu bude počítač sloužit? „ Budete na něm hrát hry nebo pracovat v grafických programech? „  To je velký rozdíl.

Jak asi má klient vědět, co potřebuje?  Není přece odborník na počítače, na to je tady ten prodejce.  Po vyslechnutí pak může sdělit, co mu tam nainstaluje, aby to pro něj bylo vhodné a výhodné zároveň. Může také nabídnout dvě varianty, dražší a levnější: „vyberete si standartní variantu „XY“ a nebo tuto velmi oblíbenou kombinaci?“

Někdy také zabírají 3 varianty, kde lidé často volí „zlatou střední cestu“, jak se to nevědomky učili už od dětství. Samozřejmě že doprostřed dáte to, co chcete prodat nejrychleji.

 

Pokud se chcete soustředit na nepodstatné věci, namísto toho, abyste se zajímali o to, co vaše cílovka potřebuje, kde se nachází a jak jí můžete být užiteční (máte jim co nabídnout a uděláte to chytře)..  Jak je libo – můžete mít okurkovou sezónu po celý rok.

Pokud byste ovšem chtěli znát více tipů, jak z nerozhodnutých návštěvníků udělat platící zákazníky přečtěte si tento článek:

>> Jak si připravit zákazníky k nákupu<<

Dáša Anhelo

Dáša Anhelo

Spokojená podnikatelka a investorka, s 18 lety praxe v obchodu, takže vím o čem mluvím 🙂
Krom toho už 10 let školím (nejen) obchodníky. Nyní pořádám také kurzy on-line a píšu e-booky, které pomáhají zvyšovat prodeje
Dáša Anhelo

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vyplňte Antispam (jednoduché počty) *