2 chyby, kterým se vyhněte, když dáváte zákazníkům dárečky!

Jistě jste se s tím už setkali, někde jste nakoupili a při tom jste dostali malý dáreček zdarma. Nějakou drobnost. Propiska s logem firmy, oplatka, lepící poznámkový bloček…

Pan Ivo Toman tomu ve svých knihách říká „úplatky“.  Ale co je vlastně malý dáreček?  Svým způsobem to vlastně úplatek je.  Vpodstatě tím uplácíme  zákazníka, aby u nás zůstal, protože tak dostává „něco navíc“. Vytváříme tím pozitivní zážitek a zapíšeme se jim do paměti.

Zákazník si pamatuje když dostává něco navíc.. tedy pokud je to dobrá zkušenost. Jakákoli pozitivní pozornost vyvolává dobrý pocit.  Milují dárečky. Tedy pokud nedostanou nějakou nevyužitelnou hloupost, která hned letí do koše.

Je fajn dávat zákazníkům něco navíc, ale na jaké dvě chyby dát  pozor, abyste si zákazníky spíše neodradili?

.

1. Chyba: Nedávejte dárečky jen když je průšvih

Podívejte se na graf. Vyzpovídala jsem se svým týmem celkem 223 lidí, nakupujících na internetu:

 

darecky-dostaliJste

 

.

Motivační dáreček nebo omluvné?

Motivační dárečky jsou ale spíše výjimkou, daleko častěji se setkávám s tím (a nejen já) , že se dáreček připojuje jen tehdy, když obchodník někde pochybil. Takže to dává spíše jako omluvu. Pokud však obdarovává své zákazníky opakovaně pouze tímto stylem a pak najednou dostane nápad obdarovat je jen tak… co myslíte že se stane?  Zákazníci tak trochu znejistí.. co je v nepořádku, že zase poslal omluvné?

Co vám to připomíná?

Obchodní vztah je velice podobný osobnímu vztahu s partnerem.

Příklad: když se dejme tomu nějaký muž dvoří ženě, předvádí se, nosí jí  pravidelně květiny, je milý, dává dárečky, mimo jiné, třeba pozve na dobré jídlo, atd..

Ale po svatbě jako by to trochu vychladlo. Najednou má pocit, že už se nemusí snažit, není potřeba ženu uhánět. Už si jej přeci vzala, tak kam by utíkala?  „No jo, předtím jsem se musel hodně snažit, abych si ji udržel, aby mi ji nikdo nevyfoukl. Ale teď, když už je moje, tak na co bych se předváděl, že?“

Jednou za rok řekne, že ji má rád a květiny nosí většinou jen tehdy, když je průšvih.

A jaký program se postupně vytvoří v hlavě oné ženy, když dostává kytky jen jako omluvu? Jen pro žehlení problémů?

„Ha! Nese kytku, co zase provedl! „

Samozřejmě že znejistí, protože neví, na čem je. Kdyby však dostávala alespoň malé pozornosti nebo kytku i normálně během roku, potěšilo by ji, jak je galantní i „po těch letech“ vztahu.

Podobně je tomu i v obchodní činnosti. Dáreček ve správném čase a správném provedení dovede oživit jakýkoli vztah. Pomáhá utvářet hezký dojem zákazníka z nákupu.

Pokud  budete o zákazníky pečovat jen zezačátku a pak jim přestanete věnovat jakoukoli pozornost.. Co myslíte, že to s nimi udělá?

 

2. Chyba: Nedávejte bezhlavě dárky, které je nijak neosloví.

I dáreček musí mít nějaký smysl a důvod

Koukněte na další graf, tady odpovědělo 166 dotázaných

 

darece-do-kose

 

 

 

 Chcete mít více zákazníků ?

Pak vás bude zajímat e-book o tom, kde vzít v dnešní době zákazníky a jak si vytvořit svoji klientelu.

E-book se nyní kompletně předělává,  protože jsme do něj dali zcela nové výsledky studií a také tipy, které dokázali celkem lehce aplikovat klienti z mých řízených asistencí.

E-book bude k mání v zaváděcí ceně 199,- Kč

Jakmile bude e-book hotov, dám vám vědět emailem, pokud mi napíšete zde:

.

* Email:

Souhlasím se zasíláním informací dle zákona č.480/2004Sb.
Provozováno na systému EmailKampane.cz


.  2-kde-vzit-zakazniky-stredni

Dáša Anhelo

Dáša Anhelo

Spokojená podnikatelka a investorka, s 18 lety praxe v obchodu, takže vím o čem mluvím 🙂
Krom toho už 10 let školím (nejen) obchodníky. Nyní pořádám také kurzy on-line a píšu e-booky, které pomáhají zvyšovat prodeje
Dáša Anhelo

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vyplňte Antispam (jednoduché počty) *